Te koop

zaterdag 19 januari 2013

Karnemelkkoek

Zo af en toe belt mijn oude baas op of ik een aantal uurtjes beschikbaar ben. Zo ook voor vandaag, maar ik was bang dat het heeel koud zou zijn (ik sta dan op de markt), maar eigenlijk viel het best wel mee. Ik had mij goed aangekleed en de wind stond achter het zeil en af en toe kon ik mijn handen opwarmen bij een kacheltje. Ik had oudste dochter beloofd dat we nog een karnemelkkoek gingen bakken. Het smaakt niet zoals je de naam ziet staan, want ik lust toch echt geen karnemelk. Het is een heerlijke koek wat je in grote hoeveelheden kan maken.


Recept:

( kleine kopjes voor een kleine bakplaat/springvorm en grote mokken voor een hele bakplaat)

4 kopjes bloem
3 kopjes suiker
2 kopjes karnemelk
3 eieren
1 pakje bakpoeder
boter
suiker
gemalen kokos
kaneel

Bloem, suiker, karnemelk, eieren en bakpoeder door elkaar mixen. Giet het op een ingevette bakplaat. Een half uur bakken in een voorverwarmde oven op 175 C.
Het baksel uit de oven halen en de oven sluiten.
Klein beetje boter over de koek verspreiden. Daarna wat suiker, kaneel en kokos erover strooien.
Het baksel dan nog 10 min. in de oven doen.

Ik had nu op een kleine bakplaat 22 stukjes koek.

11 opmerkingen:

  1. oei, dat ziet er goed uit!
    De naam is inderdaad niet echt uitnodigend..haha.
    Ik ga hem zeker eens proberen...Bedankt om het recept met ons te delen!
    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die ziet er lekker uit, ga ik ook eens uitproberen.

    Gr. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammie ga ik ook eens proberen.En wat zal jij lekker slapen als je een dag in de vrieskou heb gestaan! O ja het is nu geluk(mijn grijze verkeersbord;)! Zie je het...groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi ik dacht dat er karamelkoek stond. Ik vond het al raar dat je zei dat het anders smaakt . Karnemelk is ook niet mijn favoriet maar het ziet er wel heel lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oe...dat klinkt best lekker...en vooral niet moeilijk, lijkt me het uitproberen zeker waard! Bedankt voor het delen! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat ziet er goed uit, een beetje tussen boterkoek en cake in..

    vaak is de wind koud he, ik sta ook buiten als ik werk, maar als je bezig blijft valt 't wel mee, en idd; op kou kun je je kleden. (Hoewel wij met dit sneeuw weer geen bloemen kunnen verkopen..)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klink heel fijn. Moet ik ook proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank voor je recept, die gaan we maken1
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen