Te koop

maandag 22 april 2013

Ballonrokje

Dit ballonrokje lag al een hele tijd klaar. Ik moest alleen nog een strikje opzetten. Dochter beloofd dat ik het zaterdagavond erop  zou zetten, want ze wou het heel graag aan hebben. Het patroon komt uit de young image van deze winter. Die patronen vallen zeer klein, het was maar goed dat ik het wist, want ik heb hem nu ruim een maat groter genomen en hij zit perfect. Het shirt voor erbij is opgepimpt met een full color applicatie die ik al in huis had. Met een rood jasje kan ze hem nu mooi aan. Ik had een grijs vestje erbij gemaakt, maar toen ik het ging stijken gebeurde er iets dat hij nu in de kliko kan :(. De stof was gelukkig goedkoop en viel ook tegen met het naaien.



14 opmerkingen:

  1. Oh wat een leukje. Begrijp wel dat dochter niet kon wachten. Staat haar goed! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi en zomers!
    Geniet van deze week,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk rokje! Deze staat ook nog op mijn lijstje, maar ik moet dus zeker een maat groter nemen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt. Ik had het ook van meerdere bloggers gehoord dat young image klein uitvalt.

      Verwijderen
  4. Leuke rok zeg. Heb hier ook wat liggen voor dochter,maar heb geen patron.Is de bovenkant van de plloien net zo wijd als de onderkant, of zit er veel verschil tussen? Hierop het canadese hebben ze dit patron niet. Heb dochterlief beloofd dat het as zondag klaar is. Alleen vrijdag om te naaien .
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier heb ik een link voor je waar staat hoe je een ballonrok maakt. Hopelijk heb je er wat aan.http://miss-stik.blogspot.nl/2010/04/ballonrokje.html

      Verwijderen
  5. vervelend als de maten niet kloppen.. gelukkig wist je het van te voren en kon je maatregelen nemen.. hij is prima gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel een superleuk patroon met die plooien, hij valt erg mooi.
    Wat een mooie bos haar heeft ze, ik sta elke keer weer beduusd.
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig rokje!!Jammer van het bijpassende vestje maar ja snel vergeten. Zo staat het leuk met shirtje erop. En het rode jasje lijkt me ook erg vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ballonrokjes are so cute! En een superleuk stofje trouwens..chapeau! ^-^

    BeantwoordenVerwijderen