Te koop

maandag 20 mei 2013

Laguna en give away

Ik kwam nog een aantal onaffe projecten tegen die ik nu eerst maar eens moet afmaken. Als eerste ben ik begonnen met het afmaken van deze laguna rok. De rok moest nog gezoomd worden en een tailleboord eraan. De rolzoom valt een beetje tegen vind ik zelf, want ik had hem wat voller verwacht. Oefening baart kunst, want zo vaak heb ik nog niet een rolzoom gemaakt. Het is wel een patroon waar bij je goed moet lezen hoe het werkelijk zit, maar als je het eenmaal door hebt zit hij nog redelijk snel in elkaar. Dochter was helemaal blij, want het is een echte draairok. Ik wil er nog een roze shirt bij halen waar ik een applicatie op ga strijken.




Ken of heb je een stoer ventje, dan kan je nog meedoen met mijn give away. Dit zomerhoedje krijgt morgen een nieuwe eigenaar. Klik hier om mee te doen.



8 opmerkingen:

  1. Oh ik ben verlieft op je rokje!!! Leuk patroontje, gave stof. Liefs Maai

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat de rok zo'n mooi 'slakkenhuis' heeft. De geruite stof die verstopt is, is een leuk detail aan de rok. De rolzoom lijkt op de foto wel prima, een mooi bescheiden randje. Nu nog lekker zomers weer erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ingenieus patroon! En leuk dat als je draait, je de onderstof ziet :) Een rolzoom kan met of zonder een omslagje in de stof zijn he, zou dat het verschil uitmaken? En natuurlijk je steeklengte, zo kort mogelijk,zodat je alleen nog maar draad ziet. En met tricot werkt het natuurlijk nog weer anders, dan krijg je echt zo'n kringel onderaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig heb je het rokje af gemaakt.Mooi model. De Ikea stof blijft gewoon leuk!! Op naar het shirt. Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk model rokje! Gelukkig wil jouw meisje nog rokjes dragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen