Te koop

dinsdag 29 oktober 2013

Luizenzak.

Op school gebruiken ze een zeer onhandige luizencape. 
Ooit had ik eens een luizenzak gratis gekregen en deze had dochterlief in gebruik. 
Helaas ging deze nu kapot en moest er een nieuwe komen.
 Ik dacht die maak ik wel ff zelf. 
Een zak is veel handiger, want je kan dan gelijk je sjaal, muts en wanten in gooien.
Dochter wilde deze keer het liefst met een rits.
 Nu had ik al heel lang een roze rits liggen en deze wilde ik daarvoor gebruiken, omdat ze een beetje uit de roze fase gaat en ik bang ben dat hij ongebruikt in de kast blijft liggen.
Stof lag gewoon in de kast.
 Op internet gekeken naar de afmetingen en aan de hand daarvan een patroon getekend. 
Nu heeft ze toch mooi een unieke luizenzak. 
Heel hard duimen dat we van de luizen geen last krijgen :).


11 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee! Ik erger me wild aan die luizencapes. Inderdaad onhandige dingen. Het RIVM heeft inmiddels laten weten dat capes helemaal niet nodig zijn, maar onze school stelt ze nog steeds verplicht (hoewel er sindsdien alweer twee keer luizen zijn geweest). En wij hebben binnenkort vier kinderen op deze school...
    Ik ga gewoon ook zelf maken als er eentje verslijt. Vooral voor de jongere jongens is zo'n zak gewoon veel handiger dan die cape, met een koordje dat door het jaslusje moet, etc. etc. Dank je wel voor het idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Luizenzakken zijn inderdaad veel handiger! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie!! Ook hier zijn ze verplicht... De volgende ga ik ook maar eens zelf maken, goed idee! Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze luizenzak kan ze zo ie zo nooit kwijt raken of per ongeluk de verkeerde pakken. Super leuk gemaakt! En inderdaad heel wat meer gebruikersvriendelijk dan de cape. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken dat dus niet he, een luizencape, al kan ik me er nu wel iets bij voorstellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gemaakt hoor. Bij mijn dochter op school gebruiken ze luizenzakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij zoonlief op school hebben ze luizenzakken, precies het model dat jij hebt gemaakt, maar dan in groen of blauw. Ze zijn goed die dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is prachtig! Handig dat je hem aan de kapstok meteen herkent. Wij hebben op school voor alle kinderen zakken, maar we hebben ze bijna niet nodig gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooie, handige luizenzak. Ik zal voor jullie duimen dat de luizen uit de buurt blijven.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor. Tegen de tijd dat ze hier naar school gaat klop ik bij je aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sehr hübsch.
    Liebe Grüße, Corina

    BeantwoordenVerwijderen