Te koop

woensdag 5 november 2014

Peuter muts en sjaal

De jongste zoon verkeerd in een luxe positie deze winter met 2 jassen.
Bij beide jassen moet wel een muts en sjaal komen.
Omdat ik 1 paar wilde maken, moest het qua kleur wel bij beide jassen passen.
zelf heb ik een zwak voor een muts met oorflappen en vond dan ook hiervan een patroon.


Ik liet de touwtjes aan de flappen weg, maar een pompon deed ik er wel bovenop.
Bij een kledingzaak zag ik voor jongens een colsjaal en kwam toen op het idee om voor mijn jongen ook een colsjaal te haken. 
Ik heb de breedte gewoon ruim om zijn hoofd gemeten en haakte ik het met halve stokjes waarbij ik alleen in de achterste lussen gebruikte om zo een streep effect te krijgen en het een jongens uitstraling te geven.

Ik kocht stone washed xl garen van in de kleur grijs. 
Toen hij af was vond ik hem wel erg effen.
Ik had nog een klein restje blauw garen liggen en haakte er nog 1 ronde vasten om de muts en sjaal.
Het is een heerlijke zachte en warme set geworden.


6 opmerkingen:

  1. Hi Hi wat een schattig plaatje,heerlijk warm ook op de bank! Leuk modelletje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk!!!
    Is het een kooppatroon of heb je die ergens op het net gevonden?

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtig setje is dat geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat showt jouw zoontje het setje lief zo op de bank. Het is mooi geworden zo zonder de kwastjes en met pompom. De col zit vast fijn en warm. Mooi gemaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen